Recenze: Bonebroke – Greatest Hits

Studio: HOSTIVAŘ

Žánr: rock-punk

Objednávejte na: bonebroke@inbox.com

Cena: 149 Kč (poštovné hradí kapela)

Doporučené skladby: This is punk rock, Anymore, Chci se vrátit

Pražská kapela Bonebroke vydala nové CD, které nese název GREATEST HITS. Možná si někdo z Vás teď mohl říct, jestli to není moc odvážný název pro první CD. Tak se na to trochu podíváme.

Kapela zpívá z větší části anglicky, ale na české publikum nezapomněla. Tohle byl důvod k provedení 2 CD, za co patří kapele jedno velké plus. Anglické CD obsahuje 12 songů + jeden bonus a české 6 songů. Další velké plus kapele patří za booklet. Obsahuje texty všech 19 songů a fotky členů kapely jsou sice nenormální, ale originální.

Po poslechnutí celého anglického CD mi proběhla v hlavě asi jediná myšlenka. Česká punk-rocková scéna je konečně bohatší o něco lepšího. Mě samotné takový styl nic moc neříká, ale tohle si ráda poslechnu. Má to energii, rychlost a takové kytarové sólo v songu I let je jedna velká lahůdka. Pokud vezmeme song This is punk rock, tak tímhle jasně potvrzují „punk’s not dead“. Rychlá hudba plná energie, Jirkův hlas a kytarové sólo je dohromady něco skvělého. Konec anglického CD zakončuje bonusovka Anymore. Tento song je od ostatních dost odlišný, ale trochu v něm přitvrdili a tuhle skladbu bych označila jako jednu z nejlepších.

České CD je něco pro příznivce českých textů. Hudbu tady rozebírat ani nebudu, ztotožňuje se s tou z anglického CD a není tomu co vytknout. Tak si rozebereme trochu texty. K songu “Skotská“ a “Máma’‘ ho napsal kytarista Marek. Písně „Já vím“, “Chci se vrátit“ a “Řekla jen hej“ jeho brácha – zpěvák Jirka a “Zatím co spíš“ si vzal na starost podle bookletu jejich otec. Proč to zmiňuji – přišla mi zajímavá jedna věc. Jirka se v psaní určitě potatil a jeho texty jsou romantické, spíše pro slečny. Jeden příklad za všechny : “Nepoznat tvůj smích, nepoznat tvý rty, nedotknout se jich….“. Zatímco Markovo refrén: “Máš tlustou mámu, jak ji mi mohla takhle lhát“ má za cíl pobavit a musím přiznat, že se mu to, alespoň podle mě, hrozně povedlo.

Na závěr bych toto CD zhodnotila velice kladně. Třetí velké plus jim dávám za to, že si na tom každý posluchač najde něco svého. Příznivci punku si pustí song This is punk rock, příznivci tvrdší hudby si pustí bonusovku Anymore s kapkou growlu a pro slečny pomalejší song Zatím co spíš. Jestli je název CD moc odvážný posuďte sami až si ho celé pozorně poslechnete.

By: Aduš

Ďalšie zaujímavé články: