Reportáž Metalfest Openair 2012

V dňoch 8.-10.júna 2012 sa v krásnom prostredí prírodného amfiteátru Lochotín v Plzni uskutočnil 3.ročník medzinárodného metalového festivalu METALFEST Open Air. Po predchádzajúcich dvoch ročníkoch, keď festival zožal veľký úspech, sa dalo očakávať, že ani tento ročník nebude zaostávať za svojimi predchodcami. A tak sa aj stalo. Už od začiatku zverejňovania kapiel bolo jasné, že organizátori neponechajú nič náhode a festival bude plný zvučných mien.

Na festivale vystúpilo počas troch dní spolu 32 kapiel, pričom zastúpenie mali mimo domácich kapiel aj krajiny ako Poľsko, Taliansko, USA, Grécko, Švédsko, Nemecko, Brazília či Veľká Británia.
Každý festivalový deň mal niekoľko svojich headlinerov.

Prvý deň sa na pódiu objavili veteráni Uriah Heep (UK), ktorí tento rok oslavujú už neuveriteľných 41 rokov na scéne. Napriek tomuto číslu to „Uriáši“ rozbalili naplno ako za starých čias. Ďalším ťahákom boli W.A.S.P. (USA), ktorí oslavujú tento rok 30 rokov existencie. Posledným ťahúňom večera bol Dave Mustaine so svojimi Megadeth (USA), pri ktorých sa však vyskytlo zopár problémov s ozvučením, keďže spev takmer vôbec nebolo počuť.

Druhý festivalový deň sa trošku zamračilo, ale ani to neodradilo divákov, aby prišli pod pódium. Ťahákmi dňa boli napríklad domáci Arakain, ktorí špeciálne pre tento festival zahrali „thrash set“, teda len piesne z prvých dvoch albumov. Ďalším headlinerom bola kapela Behemoth (Pol), po ktorých ostala na pódiu pekná spúšť. Ako poslední vystúpili Kreator (Ger), ktorí rozpútali doslova peklo a išlo bez debaty o vrcholné vystúpenie festivalu.

Posledný deň bol zatienený dažďom, ktorý prestal až vo večerných hodinách. Na svoje si prišli najmä fanúšikovia „vikingov“ Ensiferum. Po nich nasledovali dve hlavné kapely večera, Soulfly (Bra) a Blind Guardian (Ger), ktoré obe predviedli výborný výkon a skvelú show.

METALFEST Open Air 2012 sa teda niesol v znamení kvalitnej hudby, krásneho prostredia, dobrých ľudí a skvelej zábavy. Verím, že ďalšie ročníky sa budú niesť v podobnom duchu.

Autor: Sumec

ZDIEĽAŤ