Recenzie

Disturbed – Evolution: rôznorodosť, ktorú kapela už dávno potrebovala (recenzia)

Disturbed o svojom siedmom štúdiovom albume povedali, že je ich Black Album, ktorý je evolúciou ich zvuku a osloví obrovské množstvo ľudí, zaujímajúcich sa o rôzne žánre. Kapela mala svoj zvuk a dlhé roky sa ho držala. Od rífov po spev a melódie, všetko sa nedalo nazvať inak, než proste Disturbed. No teraz nás mala čakať evolúcia.

A do istej miery aj prišla. Kapela rozhodne pridala na elektronických prvkoch. Nie moc, ale na osvieženie to stačilo. A dočkali sme sa aj veľa balád. Možno až moc. Ale poďme po poriadku. Kapela je známa hlavne svojím tvrdým zvukom, tak ako dopadol ten? Ako som povedal, tých zopár elektronických prvkov rozhodne osviežilo ich teraz už stereotypný zvuk. Buďme úprimní, ich piesne už začínali znieť na jedno kopyto. Každá z piesní ma rádiový potenciál.

No čo mi chýbalo boli poriadne rífy. Tie tu, ako také, stále sú. No žiaden z nich nemá takú silu a taký groove, ako sme u nich zvyknutý. Žiaden Stricken, Vengeful One, nič také. No sú to stále piesne plné energie. No Moreznie inštrumentálne ako niečo od Marilyn Mansona. In Another Timemá zaujímavých prvých pár sekúnd, keď som naozaj zostal chvíľu prekvapený, no hneď na to spadne do už známych vôd. Are Your Ready The Best Ones Lies sú zrejme mojimi obľúbenými. Aspoň na teraz.

No a teraz k tým jemným. Z desiatich piesní na albume sú až štyri vedené jemnejším smerom s akustickou gitarou ako hlavným nástrojom. Chalani povedali, že úspech ich coveru The Sound of Silence im dodal odvahu robiť viac balád, no takmer polovica albumu mi príde už trocha moc. Žiadna z nich totižto žiadno nevyniká od tých ostatných. Znova platí, že sú to solídne piesne, no tak isto, ničím nechytia.

Záver: Ak ste kapelu mali radi aj doteraz, užijete si aj tento album. Okrem zopár prvkov, sa tvrdé piesne držia už fungujúcej formuly, ktorá im vychádzala aj do teraz. Pre človeka, ktorý ich mal už plné zuby mu môže zopár piesní znova vniknúť nádej, že kapela sa predsa len pohne niekde ďalej. No počet balád je, podľa mňa, prehnaný. Ak chcela kapela ukázať nejakú formu evolúcie, mali viac zapracovať na tvrdších piesňach, ktoré koniec koncov, aj tak znejú stále rovnako.

Veľa balád pridáva síce rôznorodosť, ktorú kapela už rozhodne potrebovala, no evolúciou by som to nenazval. Rozhodne to ale dopadlo lepšie, ako evolúcia, o ktorú sa snažili Bullet For My Valentine.

Hodnotenie: 7/10

Autor: Martin Janušek