Cestovanie

Putovanie Californiou a Nevadou (1/4)

Po hektických dňoch plných rozhodovania sme konečne vyrazili z Philadelphia International Airport na letisko McCarran International Airport v Las Vegas. Približne štyri a pol hodinový let spoločnosťou American Airlines prebehol bez problémov. Po minulej noci sme boli brutálne unavení no ešte nás čakala neľahká úloha nájsť na letisku auto a následne v nočnom Las Vegas  ubytovanie.

Auto sme mali zarezervované cez aplikáciu Turo, ktorú  môžem len odporúčať. Neviem či sme natrafili na super prenajímateľa, ale prevzatie nemohlo byť jednoduchšie. Po príchode na parkovisko a prevzatí kľúčov na vrátnici nám chlap za pár sekúnd doviezol auto priamo ku nohám. Privyknutie na automatickú prevodovku bolo takmer okamžité a Google maps nás do pár minút doviedli priamo ku domu kde sme prespali prvú noc.  Keďže sme hneď ráno odchádzali do Los Angeles, využili sme AirBnb voľbu kvôli zdĺhavým checkinom v hoteloch. Sprcha, krásna veľká posteľ, poriadne sa vyspať a zajtra nás čaká jedno z najväčších dobrodružstiev v živote.

Deň prvý – cesta do Los Angeles

Prvý deň sme sa do vyhriateho nevadského vzduchu zobudili mierne unavení, ale nabití energiou z očakávaných zážitkov. Hneď po vykročení z domu nás zavalil ťažký horúci vzduch na ktorý sme si museli chvíľu zvykať. Cieľom prvého dňa bol presun do californského Los Angeles, kde sme mali v pláne stráviť dve noci, ale ešte predtým sme si neodpustili jazdu po stripe, takmer 7 km dlhej ulici obkolesenej svetoznámymi hotelmi a kasínami.

Boli sme z toho všetkého uchvátení, bola aj chuť na ruletu, ale bolo treba ísť ďalej. Už v týchto momentoch som si začal všímať, že navigácia v Amerike nebude vôbec žiadny problém. Všetko krásne prehľadne značené, na druhej strane nervózna Danielka, ktorá sa stále len vžívala s orientáciou na mape. Po výjazde z Las Vegas nás čakal totálne odlišný svet. Necelých 450 kilometrov po vyprahlej púšti sme si spestrili menšími zastávkami. Prvou bola tradičná banícka dedina Goodsprings neďaleko Las Vegas. Dedina je známa svetoznámou krčmou Pioneer Saloon, ktorá sa blysla v mnohých filmoch a je vyhľadávaným miestom všetkých motorkárov, ktorí roadtripujú po východnej USA.

Po obhliadke salónu a prvým zoznámením sa s púšťou poberáme sa naspäť na diaľnicu smerom k Mohavskej púšti. Cestou míňame gýčovo do púštneho okolia zasadené kasíno nápadne sa podobajúce hotelu Excalibur v Las Vegas. Čo sa týka Mohavskej púšte, nejak zásadne sa od ostatného piesku ktorý sme dovtedy videli nelíšila. Môže to byť spôsobené tým, že sme ju len lízli po severnej strane.

Zisťujeme, že americké cesty sú naozaj také dlhé a rovné ako z filmov a začínam zívať. Našťastie čoskoro prichádzame do mestečka Baker, kde sa nachádza najvyšší teplomer na svete (41 metrov). Obzrieme si ho, no hlad je silnejší. Nemuseli sme ani dlho hľadať a narazili sme na modrobielu reštauráciu s názvom The Mad Greek. Asi najlepšia feta s olivami aké sme kedy jedli! Bez debaty výborná voľba zastávky na načerpanie energie. Bonusom bol nápis Dobry den na stene :).

Neďaleko Bakeru sa nachádza zaujímavá zachádzka, takzvaná Zzyzx road, úzka, kľukatá a miestami kamenistá cesta na ktorej konci sa nachádza oáza Zzyzx. Táto oáza slúži na výskumné účely a takisto ako jediný zdroj pitnej vody pre naokolo žijúce zvieratá. Cesta tam a takisto prechádzka po oáze bola zaujímavá hlavne vďaka tomu, že nikde nebolo ani živej duše.

Po tejto dlhšej zastávke sme sa už museli poponáhľať nakoľko sme nechceli prísť do LA po tme. S našim zrakom by sme ubytovanie našli až za úsvitu. Míle pomaly ubiehali a okolité kopce sa dvíhali. Keďže sme chceli byť múdri, dozvedeli sme sa, že už sa nachádzame na hranici národného parku Angeles National Forest. Neklamný znak toho, že naše vysnené mesto sa nachádza už len 60 míľ od nás.

Vzrušení dávame poslednú napájaciu prestávku a rútime sa osemdesiatštyri pruhovou diaľnicou až do časti Sherman Oaks, kde máme dohodnutú krásnu AirBnb izbu. Zadávame kód od vstupnej brány, hľadáme kľúčik pod rohožkou a rozmýšľame čo s načatým večerom. Vyhralo pivo a miestna talianska reštaurácia na vychýrenej ulici Ventura Boulevard. Čo sme si v tento náročný deň stihli všimnúť, američania sú oveľa ohľaduplnejší šoféri ako európania, všade sú krásne upravené cesty a pokrytie navigácie je hádam aj na dvoroch jednotlivých domov.

Deň druhý – Mesto anjelov

Na druhý deň vstávame zavčasu. Ešte večer sme si stihli naplánovať miesta, kam sa chceme v meste anjelov pozrieť. Bežíme po raňajky do blízkeho 7-eleven. Ako prvé na pláne máme neďaleké Universal Studios, ktoré si však obzrieme len zvonku nakoľko nemáme čas sa tam zdržiavať a až takí fanúšikovia nie sme. Prechádzame okolo Hollywood Bowl a parkujeme v neďalekom Griffith parku. Už v tomto momente nás uchvacuje architektúra honosných haciend lemovaných vysokými palmami. Po odparkovaní nás čaká hodinový výstup ku Griffith observatóriu odkiaľ je krásny výhľad na mesto a okolité hory. Takisto sa dá krásne vyfotiť s legendárnym Hollywood sign. My sme sa aj vďaka tomuto miestu rozhodli neísť k nemu bližšie.

Po miernej turistike sa vyberáme naprieč celým mestom až ku jeho pobrežnej časti. Našim cieľom je štvrť Santa Monica s legendárnym Santa Monica pier, kde končí nemenej ikonická Route 66. Po ceste prechádzame rôzne štvrte, najviac nás za srdce chytajú chudobné slumy podobné Groove street z GTA San Andreas.

Po takmer hodinovej jazde krížom cez LA sa dostávame do notoricky známej štvrte. Zaparkujeme priamo na móle a natešení vybehneme smerom k tabuli End of the trail. Plno obchodov, reštaurácií a skvelé vibrácie. Presne takto nejako sme si to predstavovali. Po prechádzke po móle som si nemohol odpustiť vykúpanie sa vo vodách Pacifiku. Zistil som, že voda je dosť studená a ja hladný. Vybrali sme sa teda do jedného z mnohých bufetíkov a dali pod zub niečo mexické. Smerom k autu nás zaujala kapela zložená z detí- súrodencov, ktoré hrali covery známych metalových pesničiek.

Ako ďalšiu na programe máme neďalekú Venice Beach. Rozľahlá pláž obkolesená nádhernými vilami, reštauráciami a barmi. Všade naokolo plno mladých ľudí a nádych umenia na každom kroku. Čo sa týka móla, plno rybárov a nič k videniu :). Každopádne návštevu Venice odporúčam hlavne kvôli skvelým vibes.

Sadáme do auta a šinieme si to do Beverly Hills, konkrétne si ideme prejsť slávnu ulicu najdrahších značiek, Rodeo drive. Okrem pár vydarených kúskov luxusných áut nás tam nenadchlo nič. Naším posledným cieľom v Los Angeles je chodník slávy. Miesto, ktoré pozná asi každý na svete, možno aj preto sme od toho očakávali viac. Vlastne ani neviem čo viac. Však je to len chodník s hviezdami 🙂

Čo sa týka LA, je to mesto, ktoré určite treba vidieť, avšak si myslím, že nie je potrebné tam ostať viac ako dva tri dni. My sme tam síce boli len jeden celý deň, ale vôbec to neľutujeme. Videli sme čo sme chceli, nasali atmosféru a to nám bohate stačí.