fbpx
Viac...

RECENZIA: 15-ročný Divokej Bill nie je žiadny pubertiak

Česká rocková skupina Divokej Bill, ktorá oslavuje 15 rokov na scéne, prináša už siedmy album. Nahrávka so šťastným poradovým číslom nakoniec tak naozaj prináša šťastie. Vďaka vyzretým textom či prieniku medzi zachovaným imidžom a masovo prístupnejšiemu zvuku sa aj po viac ako dekáde otvára novým poslucháčom.

vlakMXsm

V tých, ktorí sa doteraz nestretli s tvorbou úspešnej kapely našich bratov, môže názov evokovať európsku odnož country. Už po singli Dolsin však bežný predsudkár stratí argumenty. Paradoxne, vďaka husľami zjemnenému banjo zvuku podfarbeného elektrickými gitarami, hudobný zvedavec získa pocit, že počúva niečo svetovejšie. Ba čo viac, narazí na súlad medzi grandióznosťou prameniacou z „dospelého“ zvuku a tínedžerskou prostorekosťou kapele tak vlastnou.

OSLAVA LÁSKOU: Pätnástka, ako by sa album mohol familiárne nazvať, je vážnejšou tvárou skupiny. Väčšinou ospevovaných tém je láska, no v netradičnej podobe. Najzvláštnejšie v pozitívnom význame je zobrazená v „štadiónovke“ Jediná. Frontman síce ospevuje svoju vyvolenú, no skladba nie je lepkavým rockovým klišé. Skôr vyznieva pohodovo ako popoludnie s chalanmi v krčme.

Inou pesničkou je Tíseň. Ukazuje čo najviac sklamania v živote a v refréne to zvaľuje hlavne na lásku. Smutné je ale aj to, že aj keď skladba graduje a snaží sa dôjsť k vyvrcholeniu hodného čo najväčšej búrky citov, nedostane sa jej ho. Za všetko v tomto môže akási textárska lenivosť. Hneď po prvom refréne sa totiž opakuje prvá strofa a z baladického trápenia tak robí nudnú sebaľútosť.

HÁDAJ, KTO SOM: Písaním textov sa nenarobili ani pri špecialite Harmonika. V tomto prípade to však nie je päsť na oko. Vynikne hlavne basová linka a minimalizmus celej tri a pol minútovej gitarovej exhibície. Pôsobí rytmicky a je práve z tých, ktoré by svojou netradičnosťou mohli osloviť súčasného náročného poslucháča.

„Billovia“ chceli predsalen ulahodiť aj fanúšikom žánra country. Preto im na konci celej kolekcie nechali Pekelníka. Ten, hoci po česky, spĺňa všetky zásady definície a bez okolkov by oslovil aj zahraničných fanúšikov.

db_15_cover

V ostatku sa česká osmička prispôsobuje fanúšikom iných kapiel a ako chameleón mení farbu vplyvom svojho prostredia, tak mení Divokej Bill svoj zvuk. Tak napríklad Vstávej  vám pripomenie Chinaski, zatiaľ čo Koně by ste pokojne prisúdili Čechomoru. Našťastie si skupina za tých 15 rokov vybudovala svoj vlastný štýl, a predsa sa nájdu faktory, na základe ktorých si ich s nikým nepomýlite.

Najnovšia štúdiovka s názvom 15 od bezstarostnej a odľahčenej kapely predstavuje nové pohľady na ňu. Možno sa ako tínedžer začína presne formovať a odteraz bude Divokej Bill znamenať dospelé texty, kde hrubé slová nebudú samoúčelné, kde povzbudenie bude padať na úrodnú pôdu a kde sa na láskyplné vyznania „vyhulákajú“ rockeri.

Overený e-shop
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Košík Položka odstránená. Späť        Máte zľavový kupón?