Recenzie

Recenzia: Bullet For My Valentine – Gravity – dobrý pokus, priemerný výsledok

Hneď začnem priznaním, že som nikdy fanúšikom tejto kapely nebol. Počas svojich tínedžerských rokov som ich nepokladal za nič viac než len „boyband s gitarami.“ Avšak, tie časy sú za mnou, a tak ako kapela, aj ja som dospel. Preto som do tohto albumu predsa len išiel – bez očakávaní, no s otvorenou mysľou. Ako to teda dopadlo?

O zmene zvuku sa hovorilo už nejakú tú dobu, a po reakciách na internete som bol vážne zvedavý, ako to znie. Je to alternatívny pop-metal. U mňa to moc neznamená, keďže si na žánrovosť až tak moc nepotrpím. No album je rozhodne mierený na masy a na rádiá.

V hudbe je veľa elektronických prvkov, ktoré sú, podľa mňa, príjemným spestrením. Rífy až tak prominentné nie sú, aj keď gitary ako také sú stále hlasné. Už počas tretieho tracku Letting You Go som si vravel, že to nie je nič také strašné. Má to moderný zvuk, no stále si to zanecháva istú tvrdosť. Nie je to tak preprodukované ako Black Veil Brides, no rozhodne to miery na podobné publikum.

Refrény sú slabé. Melódie nie sú chytľavé, a to je problém, obzvlášť, ak chce kapela zahviezdiť v rádiách. No aj tu sa nájdu výnimky, ako už spomínané Letting You Go, Over It je tak isto fajn a hlavne Crawling, ktoré nájdeme len na špeciálnej edícií ako bonusový song, bolo asi to najlepšie.

Celkovo sa tu však nedá moc o čom baviť. Album je veľmi… „obyčajný“. Zatiaľ čo Bring Me The Horizon malo na svojom poslednom albume, ktorý tak isto išiel mainstreamovou cestou, hitovky ako Throne, či Avalanche, na albume Gravity nič podobné nenájdete. Piesne sú fajn. Hudba je fajn. Nie je tu nič, čo by ma dohnalo k smiechu, no ani nič, čo by ma fakt prekvapilo a chytilo. Všetko ste už počuli od iných interpretov.

Záver

Zmenu zvuku rozhodne chválim. BFMV som nikdy tú ich silenú tvrdosť nežral a myslím, že s ich klišé textami a spevákovým hlasom sa viac hodia do takéhoto štýlu. Avšak, bude to chcieť trocha času. Pre mňa rozhodne zmena k dobru – kapela nezapredala svoju identitu, práve naopak, konečne jej prispôsobila celkový zvuk. No celková realizácia im tento krát až tak moc nevyšla

Hodnotenie: 6/10

Autor: M.J