Recenzie

Sterling by MusicMan JP70: Dostupná 7-strunka vycibrená dlhoročnou spoluprácou (recenzia)

Johna Petrucciho snáď ani netreba predstavovať. Jeho dlhoročná spolupráca s firmou Ernie Ball Music Man má na svedomí už mnoho signature modelov, ktoré boli za tie roky vždy istým spôsobom vylepšované, aby uspokojili potreby viacerých gitaristov. Ja Vám dnes predstavím cenovo dostupnejšiu verziu Music Mana – Sterling by Music Man. Konkrétnejšie ide o 7 – strunový model JP70.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že najväčší “upgrade“ sa týkal vzhľadu gitary. Prvé modely boli najmä jednofarebné, neskôr sa prešlo na tento krásny transparentný vzhľad, ktorý je dostupný vo viacerých farbách. Osobne si myslím, že toto je jeden z najkrajších finishov, ktoré JP gitary mali. Hlava gitary je v rovnakej farbe ako telo, hmatník je palisandrový. Telo je celé z lipy, krk je skrutkovaný a z javora.

Gitara nie je ťažká, ale cítite ju na sebe. Telo je veľmi ergonomicky premyslené – nie je hrubé, je perfektne tvarované pre bezproblémové hranie a to rozloženie potenciometrov je úžasné. Prepínač snímačov (3-polohový) je síce blízko strún, no v tomto prípade to je skôr výhoda ako nevýhoda. Je totiž umiestnený tak, že pri hraní nezavadzia a rýchle prepnutie snímačov je skoro bez námahy.

Hmatník je dlhý 25,5“, čo tejto gitare sedí. Medium jumbo pražce zaručia ľahký pohyb po hmatníku, čo ešte viac podporuje veľký výrez v tele, ktorý umožňuje výborný prístup k vyšším pražcom. Tých je mimochodom 24, a sú označené custom Petrucci inlay-mi. Gitara sa takmer vôbec nerozladzuje aj vďaka uzamykateľnej ladiacej mechanike. Tremola sa netreba báť, nie je to Floyd Rose, čiže gitara a struny vám používanie páky odpustia. Pri kúpe tejto gitary navyše dostanete aj kvalitné Sterling puzdro.

Čo sa zvuku týka, o to sa starajú 2 Sterling humbuckre. Človek by aj čakal, že tam dajú signature Dimarziá, no ohľadom tohto netreba byť skeptický. Zvuk je vynikajúci či už sa bavíme o crunch/distortion zvuku, o cleane alebo o lead zvukoch. Snímače sú veľmi dobre vyvážené, na clean zvuku tam nepočuť žiadne náznaky skreslenia, aj napriek tomu, že tieto snímače sú dosť silné.

Keďže je Petrucci sólový hráč a jediný gitarista v kapele, gitara ma mohutný zvuk, a aj pri skreslenom zvuku je pekne počuť celé akordy. Sustain je tiež vynikajúci, obzvlášť pri hraní na humbuckri, ktorý je pri krku. Na gitare sa hraje ľahko, no treba si na ňu trochu zvyknúť. Nie je to tuctová gitara, ktorá len nesie Petrucciho meno, ale robí meno sama sebe. Vypočujte si zvukovú ukážku gitary dole pod článkom a posúďte sami, či by sa tento model u Vás vedel nájsť.

A keďže sa jedná o 7 – strunku, je na mieste otázka : „But does it djent?“ ….a odpoveďou nemôže byť nič iné ako áno.

Autor: Daniel Chovanec

Obľúbené články: prejsť na môj zoznam