Tipy & triky
žiadne hodnotenie

Tipy od profesionálov pre skladanie vlastnej hudby

Po tom ako ste do ruky vzali svoj prvý hudobný nástroj, alebo, keď ste začali spievať, v istej dobe ste si isto povedali, že toto chcete robiť. Vybudovali ste si ten nádherný a vzdialený sen, v ktorom hráte pred stotisícovým publikom, ktoré s vami spieva každé jedno slovo a bezvýhradne vás miluje.

A keď ste sa konečne pustili do skladania vlastnej hudby, zistili ste, že to nie je také jednoduché. Chce to čas, a veľa pokusov a omylov a neustála snaha zlepšovať sa, aby ste sa už po týždni po vypočutí vášho hudobne nahraného dema nemuseli červenať. Ako je možné, že vaši hrdinovia a vaši idoly s tým problém nemajú? Ako to, že prichádzajú s jedným hitom za druhým? Tu máte zopár tipov, od profesionálov, ktorí vedia, o čom hovoria…

Tommy Emmanuel

Okrem toho, že je to hudobný virtuóz, Tommy skladá úžasné inštrumentálne skladby. Čo ich ale robí takými skvelými? Toto je jeho tip:

„Robím stále to isté: najskôr intro, prvý verš, druhý verš, potom refrén, potom bridge, potom tam hodím zmenu tóniny alebo niečo také. Robím stále to isté, ako keby som skladal popovú pieseň, alebo pieseň, ktorú by si niekto mohol spievať. Tak pristupujem k všetkému, čo robím. Chcem skladať hudbu, ktorej bude každý rozumieť.“

V podstate, aj keď skladáte inštrumentálnu skladbu, nedívajte sa na to takým spôsobom. Pozerajte na to, ako na klasickú skladbu, do ktorej by neskôr spevák naspieval svoje vokály.

Queen

Brian May raz povedal, vraj to vždy bol Roger Taylor, ktorý vždy vedel, čo sa na hudobnom poli deje. Takže sa nezaseknite v minulosti. Stále sledujte nové hudobné trendy. May o svojom spolukapelníkovi a ich skladbe „Sheer Heart Attack“ povedal toto:

„Roger bol ten jeden človek, ktorý vždy vedel, čo sa deje okolo neho. Vždy sledoval módu a trendy v hudbe a tak. Ale tú pieseň mal už dlho – mal ju v hlave a povedal, že ju chce na albume. Vtedy bol dosť populárny punk a on tvrdil, že toto je jeho punková pieseň. Ale Roger bol a stále je ten, ktorý sleduje trendy. Vedel o David Bowiem dávno predtým, než my ostatný.“

 Keith Richards

 „(I Can’t Get No) Satisfaction“ je jedna z najdôležitejších piesní v histórií rock’n’rollu. A rada od niekoho, kto sa na jej skladaní podieľal má rozhodne svoju váhu.

„Nemohli ste mesiace a mesiace len hľadať vo všetkom hlbší význam. Je jedno, čo ste robili, či ste boli na turné, alebo nahrávali, museli ste si byť sakra istý, že nezanedbáte písanie textov. Nútilo vás to počúvať nové veci a hľadať inšpiráciu. Presne ste vedeli, čo sa deje v hudbe, lebo ste hľadali nejaký nápad. Možno to príde v kaviarni, na ulici, alebo v taxíku. Budete omnoho ostražitejší. Počúvate, čo ľudia hovoria. Možno začujete frázu na autobusovej zastávke. Namiesto akceptovania života ho musíte pozorovať.“

 Corey Taylor

 Corey je v dvoch skupinách, a každá má svoj štýl. A napriek tomu, vždy dokáže na svojich fanúšikov zapôsobiť. Aké to teda je, byť skladateľom pre dve tak rozdielne kapely?

„Ak si sadnete s tým, že chcete urobiť niečo iné, vždy urobíte niečo čo znie podobne, ako všetko predtým. Proste musíte ísť so svojím inštinktom – s tým, čo vám príde správne, čo vám ide prirodzene.“

 Rusty Cooley

 Rusty mal tento jeden jednoduchý ale dôležitý tip: Stále pracujte na hudobnej teórií. Nie, nezničí to vašu hudobnú kreativitu. Áno, zaberie to veľa času a nepôjde to ľahko. Musíte byť trpezlivý, naučiť sa čo najviac, byť v tom perfektný a potom to používať, ako nástroj.

„Neznalosť teórie je pre mňa ako byť vysadený uprostred ničoho a niekto mi povie ˈOk, a teraz nájdi cestu domov.ˈ A ľudia, ktorí hovoria, že teória zabije ich kreativitu. Nie, teória ti pomôže porozumieť tomu, čo robíš a umožní ti to urobiť znova. Dá ti to veľa nápadov na nové veci, ktoré môžeš spraviť.“

Pridať komentár

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

To Top