fbpx
Viac...

VGS Eruption Pro a recenzia od Braňa Kociova!

Braňo Kociov je gitarista z Prešova. Je mladším bratom známeho bubeníka Stana Kociova, s ktorým hrajú spoločne v skupine Cosmetica. Braňo okrem toho hrá s Katkou Knechtovou, Kristínou, Michaelou Papp, Palom Petríkom a Lacom Rychtárikom. Veľmi ho baví práca v štúdiu, ktorej sa venuje už niekoľko rokov.

Tohto roku som dovŕšil 25 rokov, pochádzam z Prešova. Veľmi ťažká otázka, na aký druh hudby som orientovaný. :) Prijímam každý štýl, v začiatkoch to bola najviac však rocková muzika a podobné žánre, kapely ako Dream Theater, Metallica, Deep Purple a na druhú stranu Dire Straits, Steely Dan, Sting, atd… Poslednú dobu počúvam veľa popovej muziky, napr. John Mayer, viac elektroniky, napr. Depeche Mode. Zaujíma ma produkcia skladieb. Už štvrté leto hrávam najaktívnejšie s Katkou Knechtovou, taktiež s Kristínou (ako záložný gitarista), s Michaellou Papp, s Paľom Petríkom (Paul Project), projekty ako Call me Steve (Laco Rychtárik). Máme s bratom kapelu Cosmetica, na ktorú som mimoriadne hrdý a v ktorej sa cítim maximálne doma. Veľmi ma baví práca v štúdiach, ktorej sa venujem už zopár rokov.

_vyr_5842vg507-380

Používam presne VGS PRO Eruption Relic Honey. Posledné roky som používal gitaru od Kamila Grebeňa, Carvin Bolt, Musicman Silhouette Special BFR a až nedávno sa mojou hlavnou gitarou stala práve gitara VGS. Nechcem, aby to vyznelo ako klišé, ale konečne som našiel gitaru (spolu s Kamilovou), na ktorej sa mi hra dokonale dobre a ktorá mi sadla behom minúty. Krk mi neuveriteľne dobre sedí v ruke, milujem ten ťah strún, ktorý táto gitara má. Maximálny komfort, tučný, nekompromisný Lespoloid a nízka váha – najsilnejšie stránky tejto gitary. Je to až prekvapujúco dravá a drzá gitara, kde pri skreslených open-akordoch padá sánka k zemi (bridge pickup) a pri sólach nie je náznak tenkých zvukov (neck pickup). Pevný a absolutne neblativý zvuk jak „hore“, tak „dole“. :)

Prekvapilo ma nastavenie gitary z výroby. O chĺp som znížil dohmat a nemusel som ďalej riešiť absolútne nič. Taktiež je potrebné uviesť, že gitara patrí do cenovo vyššej kategórie, čo sa samozrejme prejavuje aj v kvalite gitary.

Ako by si porovnal Gibson a VGS?

Aj keď osobne nemám rád porovnávania, už len kvôli tomu, že každá gitara bez ohľadu na značku má svoje plusy a mínusy, ktoré sa dajú hocikde a nečakane využiť. Vidím a cítim to hlavne v štúdiu. Ale samozrejme nedalo mi porovnať už len z princípu dve odlišné značky rovnakého typu gitár. Dnes je už ťažko špecifikovať, čo znamená „origo Gibson LP“. Gitaru VGS som teda porovnával s Gibson LP Standard, r. v. 2000.

969281_3187262057641_2123302247_n

Od Gibsona je jasné, že ten signature zvuk je zachovaný, ale čo mi chýbalo v porovnaní s VGS je dravosť a pohodlie. Kým Gibson zvukovo hladí, VGS škriabe, v pozitívnom slovazmysle. A práve v tom vidím najväčší rozdiel medzi týmito gitarami. Niekde to môže byť plus, niekde aj mínus. Ja idem zásadne za energiou a jednoducho väčšiu cítim z VGS a medzi obrovské plus zaradzujem komfort, pohodlie pri hre, čo sa pri Gibsone tak pozitívne povedať nedá. Vo všeobecnosti sa však tieto dve gitary porovnať nedajú. Obe sú výborne, oba zvuky veľmi použiteľné.

Overený e-shop
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Košík Položka odstránená. Späť        Máte zľavový kupón?