Vratko Rohoň sa vyjadruje k článku s Janom Rozborom !

0
75
views

Pred pár dňami  sme zverejnili rozhovor s ex-bubeníkom INEKAFE Janom Rozborom . Prešlo pár dní a článok dosiahol už vyše 5000 pozretí a stovky zdieľaní. Dnes nás kontaktoval Vratko Rohoň , ktorý vidí danú vec takto :

PRÍPAD JANO – 3x A DOSŤ

“OK. Keď sa povie A, malo by sa povedať aj B..
Jano dostal príležitosť mať súvislosť s IK 3x.

Šanca prvá
Prišla v roku 2000, keď sme hľadali po Čumilovi náhradu za Doda. Tak ako spomína, bol vtedy slabý. Nevzali sme ho a vzali sme Dana. Nech bol Dano akýkoľvek, ale bol vtedy jediný, ktorý spomedzi 12tich uchádzačov zahral aspoň ako – tak ako Dodo. Tak s nami strávil nasledovné 3 roky. Aj keď bol Dano pedant a pomerne profesionálny muzikant, povahovo bol niekde úplne inde ako my, čo sa nám vrátilo v roku 2003, keď od nás odišiel.
Šanca druhá
Druhýkrát dostal Jano šancu ako člen kapely Vanilla club.
Išli sme turné k Príbehu a riešilo sa vtedy, kto pôjde ako predkapela. Hlásilo sa nám ich kopec. VC sme ale poznali, bol som kamarát s ich spevákom Mišom Jellínkom a ich pesničky sa nám páčili. Videli sme ako sa snažia, tak sme vzali ich. Dostali od nás na turné to, čo my sme nedostali nikdy od nikoho. Mali zadarmo dopravu, ubytovanie a dostávali 1000 Sk za to, že nám rozkladajú aparatúru. Iné veľké kapely nedávajú predkapelám nič. Hrali pred plnými sálami. Čo viac si môže mladá kapela, ktorú vtedy nikto nepoznal priať? Ale bolo málo. Chalanom bolo stále málo, chceli viac peňazí a vznikali problémy. Tak sme ich v strede turné vyhodili. Konkrétne vo Vranove nad Topľou. Na ich miesto potom prišla kapela Atelliér 11, s ktorou nebol nikdy problém a odohrala s nami kopec koncertov. VC nasledujúci rok po turné vydal Superfantastic a aj napriek veľkým očakávaniam nedosiahol potrebný úspech a o pár rokov sa kapela rozpadla. Naše vzťahy ostali po tomto pomerne naštrbené, ale keďže nešlo o život, tak sme sa normálne zdravili a tak.. Ich správanie som bral skôr ako mladícku nerozvážnosť, než ako niečo s racionálnym základom. V tomto období sa Jano už pomaly vypracovával, na čom mal veľký podiel Mišo J., ktorý sa mu pomerne dosť venoval. Občas si tiež chodili zahrať s Forusom do garáže. Mišo nám potom neskôr robil fotky na PNŠ promo.

Šanca tretia.
V roku 2003 sme mali komplet pripravený materiál na album Bez udania dôvodu. Dokonca sme s Danom nahrali aj celé demo, takže nie je pravda, čo Jano píše, že vďaka nemu IK pritvrdilo. Pesničky boli hotové dávno pred jeho príchodom. Dano tesne pred termínom nahrávania BUD z kapely odišiel a my sme mali problém. S riešením prišiel Forus, že vezmime Jana. Priznám sa, po dovtedajších skúsenostiach s ním sa mi do toho moc nechcelo, ale na výber veľa času nebolo.  Tak nakoniec že dobre, skúsime to, ale s tým, že Forus si ho berie na zodpovednosť. Začali sme cvičiť materiál a Jano vtedy prišiel s niečím, čo dovtedy nemalo obdoby. 10.000 Eur za nahratie albumu!!! S Forusom nám padli sánky. Tak sme sa mu snažili vysvetliť, že takéto prachy mu nie sme schopní dať ani v korunách a že niečo takéto sa proste na slovensku nerobí. Zlý začiatok. Prejav absolútneho nepochopenia celej situácie. Alebo snaha vytĺcť maximum z danej situácie? V podstate to isté, ako s VC na turné v 2001. V tomto zmysle pokračovalo defacto naše spolupôsobenie až do posledného koncertu v roku 2005. Sústavné vysvetľovanie súvislostí. Namiesto toho, aby Jano bral tieto veci vážne, bral niečo iné. Koks, extázu a samozrejme trávu a kadečo iné, čo som sa dozvedal až postupne počas nášho hrania. Tam je potom samozrejme nejaký progres v rámci chápania súvislostí nemožný. Aj napriek môjmu vyhranenému postoju voči drogám, som mu tieto veci v podstate toleroval, čo bolo pre mňa spolu s tým všetkým neskutočne únavné a demotivujúce. Dnes by som niečo také nedokázal a skončil s tým už hneď na začiatku. Podstatné a prvoradé bolo, aby fungovala kapela. Mnohokrát som išiel preto aj na koncert svojím autom, lebo to bolo menšie zlo. Môj vzťah s Janom sa vyvíjal tým smerom, že som sa s ním zopárkrát ku koncu skutočne pobil. Aj spolupráca s ním napomohla výrazne k tomu, že som sa vo februári 2006 rozhodol s IK skončiť.

V roku 2008 prišla možnosť si zahrať ako IK jeden open-air v Mlynskej doline len tak. Začala sa písať nová história kapely. Ani vo sne by ma nenapadlo do toho ťahať Jana. Kapitolu svojho spoločného života s ním mám uzavretú a tak to aj ostane. Čo bolo bolo, zažili sme spolu aj veľa pekného, ale je to za nami, každý máme svoju cestu. Ja mu prajem veľa šťastia na tej jeho.”

Vratko Rohoň